Δευτέρα, 17 Ιουνίου, 2019 - 12:49

Οι Έλληνες εφοπλιστές που στηρίζουν τη γαλανόλευκη

Μπορεί οι Έλληνες εφοπλιστές να επιλέγουν ξένες σημαίες για τα πλοία τους, κυρίως για φορολογικούς λόγους, ωστόσο υπάρχει και ένας μεγάλος αριθμός που έχει υψωμένη την ελληνική σημαία, μεταξύ των οποίων και μεγάλα ονόματα της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Από τον Νίκο Μπαρδούνια

Σύμφωνα με την έρευνα της “Marine Information Services”, στην πρώτη 10άδα των εταιρειών που έχουν πλοία υπό ελληνική σημαία βρίσκονται:

- ο Όμιλος Ιωάννη Αγγελικούση που έχει τα 86 από τα 95 συνολικά πλοία του στόλου του στο ελληνικό νηολόγιο
- η Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου με 40 από τα 59 πλοία
- η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη με 35 στα 46
- Alpha Tankers, Amethyst και Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση-Κανελλάκη με 33 από τα 46 συνολικά του στόλου της
- η Eletson των Καρασταμάτη, Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη με όλα της τα πλοία υπό ελληνική σημαία, 31 στα 31
- Euronav και Gaslog του Πήτερ Λιβανού με 22 από σύνολο 94
- Cardif-Dryships-TMS-Ocean Rig του Γιώργου Οικονόμου με 21 από τα 116
- οι εταιρείες Arcadia και Aegean της οικογένειας Κωνσταντίνου Αγγελόπουλου με 20 από τα 28
- ο Όμιλος Τσάκου με 18 από τα 69
- η NEDA της οικογένειας Φ. Λυκιαρδόπουλου με 18 από τα 23

Στη λίστα ακολουθούν, μεταξύ άλλων, η AVIN της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 17 στα 34, η CHANDRIS (Hellas) με 14 στα 23, η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου με 13 στα 50, η Nereus Shipping του Μιχάλη Λαιμού και με τα 13 πλοία του στόλου της υπό ελληνική σημαία, η Sun Enterprises του Γιώργου Λιβανού με 13 στα 18, η Springfield του Ομίλου Ωνάση με 12 στα 21 και η Kyklades Maritime του Αριστείδη Αλαφούζου με όλα τα πλοία του στόλου της, 12 τον αριθμό στο ελληνικό νηολόγιο.

Ο ελληνόκτητος στόλος

Η ελληνόκτητη ναυτιλία βρίσκεται στην πρώτη θέση στη διεθνή κατάταξη ελέγχοντας πάνω από το 16% της παγκόσμιας χωρητικότητας, ενώ το ελληνικό νηολόγιο βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των σημαιών εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παράλληλα, 522 πλοία χωρητικότητας 30 εκατομμυρίων σε gross tonnage ή το 16,5% του υφιστάμενου στόλου που είναι υπό ναυπήγηση διεθνώς, είναι ελληνικών συμφερόντων.

Σύμφωνα με στοιχεία από το IHS Fairplay World Shipping Encyclopaedia (Ιανουάριος 2015), η ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 18,82% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς φορτίων χύδην και το 26,50% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου σε dwt.

Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος εμφανίζει την υψηλότερη αξία παγκοσμίως. Η αξία του ενεργητικού του είναι μεγαλύτερη της αξίας των στόλων της Βρετανίας, Γερμανίας και Νορβηγίας μαζί. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.com, εταιρείας που ειδικεύεται στις αποτιμήσεις της ποντοπόρου ναυτιλίας, ο ελληνόκτητος ποντοπόρος στόλος αποτιμάται σήμερα στα 105,65 δισεκατομμύρια δολάρια, μεγάλο μέρος του οποίου, άνω του 60%, έχει χρηματοδοτηθεί από τράπεζες και Private Equity Funds.