Σάββατο, 24 Αυγούστου, 2019 - 12:23

Πλήγμα 4,5 δισ. δολ. στην κεφαλαιοποίηση των εισηγμένων

«Μαύρο» αποδείχθηκε το 2015 για τις εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες απώλεσαν περισσότερα από 4,5 δισ. δολάρια από την κεφαλαιοποίησή τους!

Από τον Νίκο Μπαρδούνια

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που προέρχονται από τη βάση δεδομένων του IHS Fairplay, οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και 28 ελληνικών συμφερόντων, απώλεσαν το 14% της κεφαλαιοποίησής τους, δηλαδή έπεσαν στα 27,3 δισ. δολάρια στα τέλη του 2015 έναντι κεφαλαιοποίησης 31,8 δισ. δολαρίων που ήταν στα τέλη του 2014.
Να σημειωθεί ότι οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες στη διάρκεια του 2014 σε σχέση με το 2013 είχαν χάσει άλλα 7,4 δισ. δολ. ή 18,9% από την αξία τους.

Παρά το γεγονός ότι τα δεξαμενόπλοια είχαν μια πολύ ικανοποιητική χρονιά, η πορεία των μετοχών αυτών των εταιρειών ήταν στη διάρκεια του 2015 αρνητική, όπως και των εταιρειών που ελέγχουν στόλους με πλοία μεταφοράς αερίων LNG carriers και LPG carriers, ενώ ιδιαίτερα αρνητική ήταν η πορεία των μετοχών των εταιρειών που διαθέτουν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού χύδην φορτίου.

Οι ελληνικές εξαιρέσεις

Από ελληνικής πλευράς, οι μετοχές μόλις δύο εταιρειών διασώθηκαν σημειώνοντας αύξηση, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες που μειώθηκαν. Ειδικότερα, οι μετοχές της Tsakos Energy Navigation (TEN), η οποία από 6,75 δολ. (προσαρμοσμένη τιμή μετά την αφαίρεση μερισμάτων) στην αρχή του 2015 έκλεισε στα τέλη του 2015 στα 7,92 δολ., με άνοδο κατά 17,3%, και η μετοχή της Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, η οποία από τα 5,57 δολ. στην αρχή του 2015 έκλεισε στο τέλος στα 5,99 δολ. σημειώνοντας άνοδο 7,54%.

Σε ό,τι αφορά το 2016, οι τάσεις και εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ελάχιστες ελπίδες ανάκαμψης σε όλους τους κλάδους. Μόνο τα δεξαμενόπλοια αναμένεται να παρουσιάσουν υψηλότερα κέρδη κατά το τρέχον έτος.

Οι Έλληνες και πάλι πρώτοι στις αγοραπωλησίες πλοίων

Και το 2015 οι Έλληνες εφοπλιστές συνέχισαν να πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων από δεύτερο χέρι, καθώς και στις νέες παραγγελίες νεότευκτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, στη διάρκεια του 2015 οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν συνολικά το 14,18% της χωρητικότητας που άλλαξε χέρια στη second hand αγορά, έναντι του 12,8% που είχαν αγοράσει το 2014, με όρους εκφρασμένους σε dwt.

Επίσης, σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις, οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν στην τοποθέτηση του 29,6% του συνόλου της νέας υπό ναυπήγηση χωρητικότητας, έναντι 26,2% πριν από έναν χρόνο, σύμφωνα πάντα με τον οίκο Allied Shipbroking (με όρους dwt).